V súťaži sú ceny v hodnote cca 400 eur!
Termín: 29. júna 2015
Názov: Informatika v projektoch
Cieľová skupina: žiaci Základnej školy v Klokočove v 2. – 9. ročníku
Kategórie: 1. kategória : žiaci I. stupňa
2. kategória: žiaci II. stupňa
Účel : postupová súťaž v 2 kolách:
- kolo – triedne/ skupinové kolo
- školské kolo
-
Obsahové zameranie: Kurikulum ŠkVP podľa ročníkov, bližšie v témach
Priebeh a organizácia: Skupinové/ triedne kolo prebehne na hodinách INF/ INV – víťazi postúpia do školského kola
Prihlásenie do súťaže: - učitelia Informatickej výchovy a Informatiky prihlásia 1 žiaka(prípadne viac podľa voľných miest) zo skupiny/ resp. triedy do konca mája koordinátorovi súťaže, t. j. maximálne 16 žiakov
- Prezentovanie pred odbornou porotou a žiakmi školy po 5 min. (∑ max 90 min)
- Miesto prezentovania pred odbornou porotou a divákmi: telocvičňa/ stredná chodba školy
- Odborná porota: všetci učitelia predmetov INF/ INV
- Umiestenie - ceny: 1. kategória: 1. – 3. miesto - vecná cena, diplom
2. kategória 1.- 3. miesto - vecná cena, diplom
+ cena sympatie
Každý súťažiaci získa peknú cenu.
Témy po ročníkoch:
2. ročník - a) Grafický editor: Skicár, Tux Paint – kresba obrázku na voľnú tému
b) Textový editor – vytvorenie príbehu + vlastný obrázok v grafickom editore
3. ročník – a) Grafický editor – kresba obrázku, dotvorenie fotografie, tvorba príbehu v textovom editore
b) Baltík 3 - Režim č skladanie scény a vyššie – vytvorenie obrázka na voľnú tému
4. ročník – a) Grafický editor - RNA, prípadne iný – tvorba obrázkov na voľnú tému + vytvorenie príbehu v programe ppt
b) Baltík 3 - Režim čarovanie a vyššie – vytvorenie obrázka na voľnú tému
5. ročník - a) Vytvorenie prezentácie na voľnú tému – spracovanie obrázkov, fotografií, použitie nástrojov ppt
b) Baltík 3 – Režim skladanie scény + čarovanie – a vyššie - vytvorenie obrázka na voľnú tému
6. ročník – a) Vytvorenie vlastného príbehu v textovom editore použitím vlastných, upravených obrázkov
b) Baltík 3 – Režim Programovanie – Začiatočník – tvorba krátkeho programu – voľná téma
7. ročník - a) Vytvorenie príbehu v textovom dokumente alebo v prezentácii, použitie rôznych nástrojov
b) Baltík 3 – Režim Programovanie - Začiatočník a vyššie – tvorba programu na voľnú tému
8. ročník – a) Vytvorenie prezentácie s využitím pokročilých nástrojov programu, zvuku apod. – voľná téma
b) Tvorba animovaných obrázkov v ľubovoľnom programe
9. ročník – a) Movie Maker – Vytvoriť jednoduché video – voľná téma
b) Baltík 3 – Režim Programovanie – pokročilý – tvorba programu na voľnú tému
************************************************************